Experții recomandă să nu oprim imediat motorul mașinii atunci când ajungem la destinație, pentru a reduce costurile.Experții recomandă să nu oprim imediat motorul mașinii atunci când ajungem la destinație, pentru a reduce costurile.

Deși mulți șoferi au obiceiul să oprească motorul imediat ce ajung la locul dorit, acest lucru poate avea un impact negativ asupra vehiculului și să conducă la cheltuieli mai mari pe termen lung.

 

De ce nu este bine să oprim imediat motorul maşinii

 

Motivul principal este legat de modul în care motorul se încălzește și se răcește. Oprirea bruscă a motorului după o perioadă de funcționare îndelungată poate duce la răcirea rapidă a anumitor componente ale motorului, ceea ce poate duce la uzură prematură și potențial la daune costisitoare. De asemenea, oprirea și repornirea frecventă a motorului pot duce la consum crescut de combustibil și emisii sporite de gaze poluante.

 

În schimb, experții recomandă să lăsăm motorul să funcționeze câteva minute la ralanti înainte de a-l opri, pentru a permite componentelor să se răcească treptat și pentru a evita schimbări bruște de temperatură. De asemenea, este important să ținem cont de durata opririi motorului – dacă intenționăm să stăm doar pentru o perioadă scurtă de timp, de exemplu sub 10 minute, poate fi mai eficient să lăsăm motorul să funcționeze în continuare, în loc să îl oprim și să îl repornim imediat după.

 

Prin urmare, sfatul experților este să evităm să oprim imediat motorul mașinii atunci când ajungem la destinație, ci să îl lăsăm să funcționeze la ralanti timp de câteva minute înainte de a-l opri, pentru a reduce costurile și a proteja vehiculul pe termen lung.

 

În 2022, impozitul pentru o mașină cu motor de până la 1.600 de centimetri cubi variază între 40 și 64 de lei. În prezent, acesta variază între 57 și 76 de lei. În același timp, costul Inspecției Tehnice Periodice (ITP) s-a majorat de la aproximativ 110 lei, cât era în medie anul trecut, la aproximativ 150 de lei.

 

Cheltuielile pentru întreținerea mașinii devin tot mai mari în ultima perioadă

 

Prețurile pieselor de schimb au crescut semnificativ, iar costurile cu manopera și serviciile de întreținere au avut o creștere constantă. De asemenea, tarifele pentru reviziile periodice și reparații au înregistrat o creștere notabilă. Toate acestea contribuie la o creștere a costurilor totale de întreținere a mașinii, punând presiune asupra proprietarilor de autovehicule de a-și gestiona mai atent bugetul destinat întreținerii mașinii.

 

Comparativ cu anul 2020, costurile asociate deținerii unei mașini, excluzând eventualele reparații, cum ar fi impozitul, ITP-ul, asigurarea și carburantul, au crescut semnificativ. Conform exemplului nostru, aceste costuri ajung acum la aproximativ 11.000 de lei pe an, reprezentând o creștere de aproape 2.000 de lei. Această majorare a costurilor de întreținere a mașinii pune presiune asupra bugetului proprietarilor de autovehicule, care trebuie să fie mai atenți în gestionarea cheltuielilor legate de deținerea și utilizarea mașinii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *